ေ၀ဟင္ပ်ံမယ့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေလယာဥ္မႉးမ်ား



အခုတေလာရန္ကုန္က ၾကားရတဲ့သတင္းတစ္ခုကေတာ့ စိတ္၀င္စားစရာပါ။
ေလယာဥ္မႈးအျဖစ္အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႕ကိုခန္႕အပ္ျခင္းပါ။ ဘာေျပာေျပာ ဒီကိစၥဟာ ဖြံျဖိဳးေနတဲ့ႏိုင္ငံအတြက္ဘာမွမဟုတ္ေပမဲ့(ဒါေတာင္အလြန္နည္းပါတယ္) အခုလို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ လိုမ်ိဳးေနရာမွာ ဒီလို အခြင့္အေရးေတြေပၚထြက္လာတာဟာ အဆိုးထဲက အေကာင္းအျဖစ္ေမွ်ာ္လင့္ရမွာပါ။ ခန္႕အပ္တဲ့ ကုမၸဏီကေတာ့ အမ်ားသိၾကတဲ့အတိုင္းပဲ မိုးက်ေရႊကိုယ္ ထူးကုမၸဏီပိုင္ ပုဂံအဲကပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္္ blog ကိုလာေရာက္ အားေပးၾကည့္ရႈတဲ့ သူမ်ားသိရိွႏိုင္ရန္ကြ်န္ေတာ္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ေလယာဥ္တုန္ခါမႈကုိ ေျခဖ၀ါးကတစ္ဆင့္ ခံစားလုိက္တုိင္း ေက်နပ္မႈပီတိ အဟုန္ျမင့္လာတယ္လုိ႔ ဆုိတဲ့သူကေတာ့ မ်ားမၾကာမီမွာ အမ်ဳိးသမီး ေလယာဥ္မႉး ျဖစ္လာေတာ့မယ့္ အဲပုဂံေလေၾကာင္းလုိင္းမွ ေလယာဥ္မယ္တစ္ဦးျဖစ္သူ မေမခ်ဳိ၀င္း ပါပဲ။
အသက္ ၂၁ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ မေမခ်ဳိ၀င္းက ေလယာဥ္ေပၚမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရင္း အခြင့္အေရးရတုိင္း ေလယာဥ္စက္သံကုိ ၿငိမ္ၿငိမ္ ေလးထုိင္ နားေထာင္မိရင္ျဖင့္ ေတးဂီတသံခံစား ရသလုိ ပါပဲတဲ့။
~တစ္ခါတေလ ေလယာဥ္ေပၚက စီးျမင္ေနရတဲ့ ၾကည္လင္ တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ ျမင္ကြင္းကုိ ငုံ႔ၾကည့္ရ တာကလည္း ေက်နပ္စရာပါပဲ~ လုိ႔ မေမခ်ဳိ၀င္း က ေျပာပါတယ္။
မေမခ်ဳိ၀င္းဟာ တျခားအမ်ဳိးသမီး ေလယာဥ္ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မႏွင္းဦးေ၀နဲ႔ အမ်ဳိးသား ေလယာဥ္၀န္ထမ္းေလးဦးအဖြဲ႕နဲ႔အတူ အဲပုဂံရဲ႕ အစီအစဥ္နဲ႔ Integrated Aviation Academy မွာ ႏွစ္ႏွစ္ၾကာသင္တန္း တက္ေရာက္ဖုိ႔ ၿပီးခဲတဲ့လလယ္ပုိင္းက ထြက္ခြာ သြားၿပီျဖစ္ပါတယ္။
~ကြၽန္မ ေလယာဥ္မႉးရာထူးကုိ ေလွ်ာက္ထား ျဖစ္တာက ဒီအလုပ္က အရမ္းစိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းၿပီး စိန္ေခၚမႈ အျပည့္ရွိတဲ့အလုပ္လုိ႔ ထင္လုိ႔ ပါပဲ~ လုိ႔ မေမခ်ဳိ၀င္းက ဆိုပါတယ္။
အစုိးရ ကြန္ပ်ဴတာေကာလိပ္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕က ကြန္ပ်ဴတာနည္းပညာဆုိင္ရာ ဘဲြ႕ရထားတဲ့ မေမခ်ဳိ၀င္းက သူ႕ရဲ႕ပညာေရး ေနာက္ခံ¸ာ သူအခု လုပ္မယ့္ ေလယာဥ္မႉးရာထူးအတြက္ အေထာက္ အကူျပဳတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။
~ အခုေနာက္ပုိင္း ေလယာဥ္ေတြမွာ ေလယာဥ္ ေမာင္းတာကကို fly-by-wire စနစ္နဲ႔ ေလယာဥ္မႉး ေတြက တုိက္႐ုိက္ ထိန္းခ်ဳပ္တာမဟုတ္ဘဲ ကြန္ပ်ဴတာေတြကတစ္ဆင့္ ၫႊန္ၾကားထိန္းခ်ဳပ္တာမို႔ ကြၽန္မရဲ႕ ပညာေနာက္ခံ ဗဟုသုတကုိ ေလယာဥ္ေမာင္းတဲ့အခါ အသုံးခ်လုိ႔ရပါတယ္~ လုိ႔ သူက ဆုိပါတယ္။
မႏွင္းဦးေ၀ကလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ႏုိင္ငံ တကာဆက္ဆံေရးဘာသာအဓိကနဲ႔ ဘဲြ႕ရထားတဲ့ မႏွင္းဦးေ၀ကလည္း ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္း လုိင္းအျဖစ္ ပ်ံသန္းဖုိ႔ တာစူေနတဲ့ အဲပုဂံအတြက္ သူ႕ပညာေရးေနာက္ခံက အလြန္ အေထာက္အကူ ျပဳပါတယ္တဲ့။ မေမခ်ဳိ၀င္းက သူ႕ကုိ ေလယာဥ္မႉးအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခံလုိက္ရတဲ့အတြက္ အရမ္းၾကည္ႏူးသြား မိၿပီး တာ၀န္ ပိုရွိ သြားတယ္လုိ႔ ခံစားရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ မီဒီယာတခ်ဳိ႕မွာ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးကို ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပထမဦးဆုံး ေလယာဥ္မႉး ေတြအျဖစ္ ေရးသားထားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မေမခ်ဳိ၀င္းက ဒီလုိေျပာ ပါတယ္။~ စိတ္လႈပ္ရွားမိတယ္။ စုိးလည္းစုိးရိမ္တယ္။ ေလယာဥ္မႉးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ အားထုတ္ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ရဲရမယ္~ တဲ့။
အမ်ဳိးသမီးေလယာဥ္မႉးအေရအတြက္က အမ်ဳိး သားေတြထက္ ေလ်ာ့နည္းေနတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ သူက ဒီအလုပ္ဟာ အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့ အလုပ္တစ္ခုလုိ႔ သေဘာထားခဲ့ၾကတာရယ္၊ အစဥ္အဆက္ အမ်ဳိးသားေတြ ကပဲတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့တာမို႔လို႔ ဆိုပါတယ္။
~ ဒါေပမယ့္ အခုေခတ္မွာေတာ့ အျမင္ေတြ ေျပာင္းလာၾကပါၿပ~ လုိ႔ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ တဲ့ မႏွင္းဦးေ၀က ေျပာပါတယ္။
အဲပုဂံက သူ႕ကုိ ဒီလုိေလယာဥ္မႉးအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္လုိက္တာဟာ သူ႕ရဲ႕ေလယာဥ္မႉးအရည္ အေသြးကုိသာမက ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြး၊ ခရီးသည္၀န္ေဆာင္မႈ၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈနဲ႔ စီးပြားေရး ဆုိင္ရာ အရည္အေသြးေတြကုိလည္း ျမႇင့္တင္ရာ ေရာက္ေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။
~ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းတဲ့ အေျခခံပဥၥလက္ကုိ ခံစားမိေနသလုိပဲ။ အဲဒါက ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ အရွိန္တုိ႔၊ သက္ေသာင့္ သက္သာ ရွိမႈတုိ႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းတာက ပဥၥလက္တစ္ခုပဲလုိ႔ ထင္တယ~ လုိ႔ မႏွင္းဦးေ၀က ေျပာပါတယ္။
ဒီသင္တန္းၿပီးရင္ေတာ့ သင္တန္းတက္ဖုိ႔ ေစလႊတ္ခံရတဲ့ သူတုိ႔ေျခာက္ေယာက္ဟာ အဲပုဂံရဲ႕ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးစဥ္ေတြမွာ ေလယာဥ္မႉးမ်ားအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမွာပါ။
မေလးရွားတကၠသိုလ္မွာ သူတုိ႔တစ္ေတြဟာ ေလခြင္းအားနဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ ရာသီဥတု အေျပာင္းအလဲ အေနအထား စတဲ့ဘာသာရပ္ေတြကုိ သင္ၾကားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုိမ်ဳိးဆက္သစ္ အမ်ဳိးသမီးေလယာဥ္မႉးေတြ ေပၚထြက္လာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၁၉၅၆ ခုႏွစ္က ေလယာဥ္အေပါ့စား (ဂလုိက္ဒါ) ေမာင္းျပခဲ့တဲ့ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေလယာဥ္မႉး ေဒၚလွသန္းက ~ ဒီလုိအမ်ဳိးသမီး ေလယာဥ္မႉးေတြ ေပၚေပါက္ လာတာ ၀မ္းသာစရာပါ။ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေလးေတြ အတြက္ လမ္းပြင့္သြားၿပီလို႔လည္း ဆုိခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ၾကာၿပီးမွ ဒီလိုျဖစ္လာတာ ေနာက္ေတာင္က်ေနၿပီလုိ႔ ေျပာရမလိုပါ~ တဲ့။
အခုဆုိရင္ အသက္ ၇၈ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ေဒၚလွသန္းဟာ အစၥေရးနဲ႔ အဂၤလန္တုိ႔လို ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွာ ေလယာဥ္ေမာင္း အတတ္ပညာကုိ ဆည္းပူးေလ့လာခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း စိန္တံဆိပ္ရွင္ ယူဂုိဆလပ္ဆရာ တစ္ဦးရဲ႕ႀကီးၾကပ္မႈနဲ႔ ေလ့လာ ဆည္းပူးခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
~ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက အမ်ဳိးသမီးေတြ အတြက္ ေလယာဥ္ေမာင္းကလပ္ေတြ ဆက္တုိက္ ဖြင့္ေပးခဲ့ရင္ အခုဆုိရင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး အာကာသယာဥ္မႉးေတြ ရွိႏွင့္ၿပီေပါ့~ လို႔ သူက အားမလိုအားမရ ေျပာပါတယ္။
ေဒၚလွသန္းတို႔ ဂလုိက္ဒါ ေမာင္းႏွင္ျပစဥ္ ကာလတုန္းက ကားေမာင္းတတ္တဲ့ မိန္းကေလး ေတာင္မွ မရွိသေလာက္ နည္းပါးတဲ့အခ်ိန္လုိ႔ ဆုိရမွာပါ။
~ အန္တီ မိတီၳလာမွာ ဂလုိက္ဒါေမာင္းျပၿပီး ဆင္းလာတဲ့အခါမွာ ပရိသတ္က မယုံႏုိင္လုိ႔ အသားကုိ လာထိၾကည္ ့ၾကတယ္။ အဲဒီေရွးက်တဲ့ အခ်ိန္တုန္းက အန္တီဟာ ေခတ္ေရွ႕ေျပးျဖစ္ခဲ့တယ္။ မိန္းကေလးေတြ အရာေရာက္ လာတာကုိ အရမ္း၀မ္းသာပါတယ္~ တဲ့။လို႕ေျပာၾကားသြားပါတယ္။

3 comments:

Nay Nay Naing said...

ေလယာဥ္ေတာ့ ေမာင္းၾကည့္ခ်င္သား... ဘယ္သူမွ လိုက္စီးရဲ မယ္ေတာ့ မထင္ဘူး...

Mr Programmer said...

ဟားဟား သီဟက လိုက္မွာေပါ့.

Thiha Kyaw Zaw said...

ဟင့္အင္း ရတယ္ မလိုက္ေတာ့ဘူး။ ေျမျပင္ကပဲ အားေပးေတာ့မယ္။
:D